Bollycaos

Aquest divendres passat vaig trobar al blog de La cocina de Mou aquesta recepta de bollycaos i no em vaig poder resistir! A l’Albert, al meu pare i a mi també (ho reconec :P) sempre ens han agradat i ara feia molt que no en menjàvem, així que em va venir molt de gust provar-la. A més és diferent el producte industrial del producte fet a casa, almenys així saps el que porta i és, encara que només una mica, “més sa”,  així que em vaig animar i la vaig fer i us he de dir que vam quedar molt contents del resultat! La textura queda molt esponjosa, exteriorment s’assemblen molt als de sempre (a mi em van quedar una mica inflats, però tot i així el meu cunyat quan els ha vist s’ha pensat que eren dels comprats) i el gust ens ha encantat! En vaig fer amb Nutella, amb gotes de xocolata amb llet i xocolata blanca i també alguns amb crema de cacauet i he de dir que tots van quedar boníssims, però els de Nutella són, sens dubte, (per tots nosaltres) els millors! I a la pròxima provaré de farcir-los amb ingredients salats, perquè ens va semblar que també havien de quedar ben bons, perquè com que el panet és com un brioix, segur que amb pernil dolç i formatge, o amb sobrassada... també han de quedar boníssims. Això sí, llavors ja no seran els bollycaos que tots i totes coneixem, però tindrem un bon ventall per escollir!
Dir-vos, també, que amb els ingredients de la recepta en surten bastants i com que segurament, si la proveu, pot ser que us en quedin, si els congeleu i després el dia que vulgueu els escalfeu al microones queden igual de bons! Jo els vaig congelar embolicant-los un per un amb paper d’alumini i posant-los dins de bosses de congelació i ahir i avui per esmorzar n'hem menjat i us puc dir que queden com si fossin recent fets. Com veieu hem aprofitat la neu i el fred d’aquest cap de setmana per esmorzar els bollycaos, torradetes i un bon cafè calentó al costat de la llar de foc i que bé que s’hi estava!
Per cert, la recepta la vaig fer amb la panificadora, però per exemple al blog de Dulce Algodón la trobareu explicada per fer-la a mà.

INGREDIENTS

- 250 ml de llet
- 15 grams de llevadura fresca (jo he utilitzat un sobre de llevadura de forner, no de la química)
- 2 ous batuts
- 60 grams de mantega pomada (a temperatura ambient)
- 500 grams de farina de força
- 40 grams de sucre refinat
- 10 grams de sal
- Nutella, crema de cacauet, gotes de xocolata o xocolata de barra (de la que més us agradi)...
- 1 ou batut

PREPARACIÓ

Comencem introduint dins la panificadora tots els ingredients (menys la Nutella, la crema de cacauet... i l’ou batut) començant per la llet, els dos ous batuts i la mantega pomada i seguint pel sucre, la sal, la farina i la llevadura. Sempre primer els ingredients líquids i després els sòlids. I posem el programa “d’amassar”. En el meu cas és el 9, però cada panificadora el té diferent i aproximadament us durarà una hora i mitja.  

Quan el programa s’hagi acabat, posem la massa al damunt del marbre i li traiem el gas amassant-la una mica amb les mans. D'aquesta manera l’aire que hi hagi acumulat a dins anirà sortint. Si veiem que s’enganxa la podem enfarinar una mica o la podem posar a la nevera durant uns 30 minuts, així serà més fàcil manipular-la. 

Tot seguit dividim la massa en petites porcions d’entre 50 i 70 grams cadascuna (jo les vaig fer d’uns 70 grams) i després les estirem una mica amb el rodet, de manera que hi puguem repartir bé per exemple la Nutella (2 o 3 culleradetes per bollycao) i tancar-les bé perquè el farcit no surti pels costats. Els posem al damunt d’un tros de paper vegetal (amb la zona per on els hem tancat a sota) i sobre la safata de forn, els tapem amb un drap i deixem que llevin durant aproximadament una hora. 

Quan faltin uns vint minuts perquè acabin de llevar preescalfem el forn a 180ºC a dalt i a baix.

Passada l’hora pintem els bollycaos amb l’altre ou batut i els enfornem durant aproximadament 12 minuts o fins que veiem que hagin agafat el color característic dels bollycaos (ben dauradets del damunt). I ja els tindrem a punt!
Us els podeu menjar recent fets o quan ja s’hagin refredat, però per mi quan estant més bons és quan encara són calents. M’encanten aquestes coses recent sortides del forn... i més aquests dies de fred!! Espero que us agradin ;)

Bon profit!

4 comentaris:

  1. Oh! i més sans que els comprats. Algun dia els faré

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cristina, sí que ho són, a més de boníssims!! hehehehe Si els proves ja em diràs a veure què tal ;) Una abraçada

      Elimina
  2. Este fin de semana le daré una sorpresa al goloso de mi marido, y seguro que al pequeñín que ya le pirra el chocolate también le gustarán, gracias por la receta!! por cierto tus fotos son espectaculares!
    Un besote

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola guapa! Muchas gracias!!

      Me alegro mucho de que los quieras probar, ya me dirás qué tal! ;) Seguro que les encantará esta sorpresa, hehehehe

      De nada! Gracias a ti por las tuyas, que esta última seguro que caerá bien pronto... :P

      Un abrazo

      Elimina

Espero que t'hagi agradat!

I si em vols deixar un comentari, fer-me qualsevol pregunta, suggerència... Endavant, no et tallis i digues la teva! M'agradarà molt llegir-ho i et respondré quan pugui ;)

Moltes gràcies i espero tornar-te a veure per aquí ben aviat!



Espero que te haya gustado!

Y si me quieres dejar un comentario, hacerme cualquier pregunta, sugerencia... Adelante, no te cortes! Me gustará mucho leerlo y te responderé cuando pueda :)

Muchas gracias y espero volver a verte por aquí muy pronto!