Assortit de Magdalenes d'en Xavier Barriga

M'encanten les receptes d'en Xavier Barriga i és que fa autèntiques meravelles! Fa temps que el segueixo i avui per fi m'he decidit per fer una de les seves receptes, la primera que provo!! No... no és un pa (que ja sé que us vaig dir que en faria un cada setmana, a veure si demà m'hi poso), però potser és encara millor... unes fantàstiques magdalenes!
Aquí al blog ja fa temps vaig publicar una recepta de magdalenes de nata (versió 2 de les magdalenes de nata) i sempre que les he fet han estat un èxit, queden molt suaus i esponjoses i el gust és boníssim... però us he de confessar que em sembla que aquestes d'avui encara són millors! Les he tingut a punt just uns minuts abans de dinar, i us he de confessar que per les postres n'han volat la meitat, o més i tot! La textura és perfecte i el gustet que tenen és fantàstic! 
És una recepta extreta del seu llibre de "Brioixeria feta a casa i amb el gust de sempre" i he agafat la seva idea de fer-ne un assortit de minimagdalenes, però no només de minis, sinó també de grossetes :P Així no totes són iguals i n'hi ha una mica per tots els gustos, a més de que queden ben maques! ^^

Us recomano moltíssim que si us agraden les magdalenes les proveu, perquè no deixaran a ningú indiferent i us asseguro que en poquíssim temps us volaran totes!! 

INGREDIENTS (a mi me n'han sortit 12 de mitjanetes i 12 de petites)

- 125 grams d'ou a temperatura ambient (aproximadament 2 ous mitjans)
- 175 grams de sucre
- 60 ml de llet
- 190 ml d'oli d'oliva suau
- 210 grams de farina fluixa (jo he posat la de rebosteria)
- 7 grams de llevat químic, tipus Royal
- Canyella en pols
- Ratlladura de taronja (ell l'utilitza de llimona, però com que no en tenia he utilitzat la d'una taronja i han quedat ben bones :P)
- Un pessic de sal

Per decorar:

- Sucre
- Xocolata blanca o de la que més us agradi
- Fideus de xocolata
- Boletes de xocolata negra
- Pinyons
- Sucre llustre

PREPARACIÓ

Amb un batedor elèctric comencem a batre a velocitat mitjana i dins un bol els ous i el sucre fins que ens quedi una massa cremosa, homogènia i la mescla ens hagi pujat una mica. Tot seguit hi afegim la llet i ho seguim batent, però aquesta vegada a velocitat baixa, perquè la batuda no ens baixi massa.

Ara hi afegim l'oli i ho seguim batent a poc a poc.

A part i en un altre bol, barregem la farina amb el llevat i ho passem pel colador xinès (d'aquesta manera ens quedaran ben fines). Hi posem la sal, la canyella (al vostre gust) i la ratlladura del cítric. Quan ho tinguem tot junt, ho afegim a la mescla dels ous, a poc a poc, i seguint batent a velocitat baixa. En el moment que la mescla sigui homogènia, ho deixem de batre, ho tapem amb un drap i ho reservem a la nevera com a mínim d'una hora (hi pot estar fins al dia següent o si volem, fins i tot li podem deixar fins a 2-3 dies). 

Quan falti poca estona per treure la massa de la nevera, escalfem el forn a 250ºC. I quan la massa hagi reposat un mínim d'una hora, la retirem de la nevera i la batem enèrgicament amb un batedor manual.

Tot seguit repartim la massa en cadascun dels paperets per a magdalenes, ja siguin petits o grans i els omplim fins a tres quartes parts de la seva capacitat. Ho podem fer amb una màniga pastissera, amb una cullera... Jo normalment poso els paperets en una safata per a magdalenes i així, quan creixen, mantenen totes la mateixa forma. 

Ara ja només ens queda posar-hi la decoració que vulguem i que s'hagi de posar abans d'enfornar-les pel damunt (sucre, pinyons, boletes de xocolata...) i enfornar-les a 210ºC a dalt i a baix i amb aire, durant uns 14-16 minuts o fins que veiem que ja comencen a quedar torradetes.

Un cop les retirem del forn, si en volem fer algunes amb xocolata desfeta pel damunt, només cal que desfem la xocolata al bany Maria o al microones, que submergim les magdalenes, vigilant, a dins de la xocolata i si volem, com he fet jo, hi podem posar fideus de xolcolata per sobre. De la mateixa manera, si en volem decorar algunes amb sucre llustre només cal que les empolsimem una mica i ja està! La decoració del damunt ja és al gust de cadascú i amb una mica d'imaginació poden quedar-nos ben variades, maques i sobretot... ben bones!

Espero que us hagin agradat :)

Bon profit!
Heu vist quins bolets més dolços? :P

40 comentaris:

  1. Les magdalenes de Barriga queden sempre fenomenals tu tens un jardi de magdalenes molt xulo.
    Una recepta molt recomanable.
    Un abraç

    ResponElimina
    Respostes
    1. hehehehehe ;) Moltes gràcies Maria Dolores!!! La veritat és que a casa han agradat molt i molt! N'estic ben contenta! :)

      Molts petons i bon cap de setmana bonica!!!

      Elimina
  2. Ara si que no tendré cap excusa per anar a caçar bolets, jejejje. Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. hehehehe a mi m'agrada molt anar-hi, però em sembla que si es trobessin bolets com aquests, encara m'agradaria més!! ;)

      Gràcies guapíssima, una abraçada i bon cap de setmana!!!

      Elimina
  3. Respostes
    1. Moltes gràcies bonica!!! ^^ Molts petonets i bon cap de setmana!!

      Elimina
  4. Uau, Cristina! No em sap gens de greu que avui NO hagis fet pa. Aquestes magdalenes tenen una pinta fantàstica! I tan ben fotografiades! A veure si m'hi poso, el llibre ja el tinc, ara només falta trobar una estona!! Petons i bon cap de setmana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Marina!! Que bé que t'hagin agradat!! A veure si el pa tinc temps de fer-ho durant el que queda de setmana i sinó serà per la pròxima!! Però és que no em vaig poder resistir a provar de fer aquestes magdalenes, i al final, em sembla que a ningú li ha sabut greu! hahahaha ;)

      Prova-les, perquè valen molt la pena, són una delícia!! :)

      Molts petons guapa i bon cap de setmana!

      Elimina
  5. És normal que s'acabaren en un moment, si tenen una pinta boníssima! aii això no es fa, que hui he esmorzat una mica de pa i aquestes magdalenes li donen mil voltes! jaja

    Besets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. hihihihi El pa pobret... no hi té res a fer al costat d'aquestes magdalenes!! ;P

      Moltes gràcies Beatriz!!! Petonts i bon cap de setmana!! ^^

      Elimina
  6. Unas magdalenas deliciosas, de las que nunca fallan, con un copete maravilloso, me encantan! además hay tantas variedades donde elegir, una delicia :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchísimas gracias!!! Me alegro mucho de que te hayan gustado!! :D Así hay un poco para todos los gustos! ;)

      Un besito guapa y buen fin de semana!!!

      Elimina
  7. Magdalenes de Xavier Barriga... boníssimes sempre!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fa autèntiques meravelles en Xavier Barriga, oi? Aquestes magdalenes en són un exemple, tota una delícia!! :P

      Una abraçada Dolça!! I bon cap de setmana!!

      Elimina
  8. Ains Cristina, mira que tinc el llibre de les magdalenes de Xaiver Barriga, i només les vaig fer un cop, però veient les teves m'han vingut moltes ganes. Petons. Yolanda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A fer magdalenes doncs Yolanda! hehehe És que arriben a ser bones aquestes coses eh!! L'operació bikini... per la finestra! hahaha

      Gràcies guapa! Molts petons i bon cap de setmana!!

      Elimina
  9. Tinc pendent el Xavir Barriga encara! M'he de comprar el llibre perque tothom en parleu meravelles i vistos els resultats de les teves magdalenes, m'ho hauré de plantejar!

    Molts petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que estant molt bé! Les explicacions són molt clares i entenedores i al final, coses com la pasta de full, les converteix en receptes senzilles per fer a casa! A mi m'agrada molt! ^^ Penso que valen la pena ;)

      Moltes gràcies guapíssima!! Molts petonets i bon cap de setmana!!

      Elimina
  10. Cristina, aquest Xavier Barriga ens farà engreixar uns quants quilos! T'han quedat genials...i la variació de decoració m'encanta! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que ens farà engreixar sí!!! Ja m'ho diuen a casa! hahahaha :P

      Moltes gràcies bonica!! Que contenta estic de que t'agradin! ^^

      Una abraçada i bon cap de setmana!! :)

      Elimina
  11. Hola Cris!!!

    Te han quedado genial esta magdalenas surtidas y lo que más me ha gustado es que las has hecho de distintos tamaños y qué decir de las fotos...

    Un besito y pasa un buen finde,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchísimas gracias Sandra!!! Qué contenta estoy de que te hayan gustado!! ^^

      Muchos besitos guapi!!

      Elimina
  12. ja,ja vaya jardín de magdalenas mas chulos que tienes,te un gran mestre salen unas recetas tremendas como has demostrado muy bien tu, divinas y sabrosas
    Bon cap de setmana
    peto

    ResponElimina
    Respostes
    1. La verdad es que realmente está hecho un gran mestre Xavier Barriga! :)

      Muchas gracias Miquel!!

      Petons!!!

      Elimina
  13. Prometen de debò i la pinta es estupenda eh... aquest Xavier Barriga ens té a tots encandilats! jajaja

    ResponElimina
    Respostes
    1. hehehe doncs sí!! ;)

      Moltes gràcies Mireia!! Me'n alegro molt de que t'hagin agradat!!

      Molts petons guapa!

      Elimina
  14. Són divines! jo també les tinc al blog...Al meu balconet no en surten de boletets com aquests...potser hauré de "regar" més.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veuràs com surten!! ;P

      Moltes gràcies Cristina!! Petonets!

      Elimina
  15. Quin festival de magdalenes Cristina!

    Petons!

    ResponElimina
  16. Que maravilla de Magdalenas y de fotos!! así da gusto pasear por el monte!!!

    Un besito guapa!!!

    ResponElimina
  17. Una delicia de magdalenas y con estas fotos tan bonitas apetecen mucho mas. Besos

    ResponElimina
  18. Hola Cristina, siempre he querido comprar el libro de Xavier Barriga, así que estoy muy contenta que hayas hecho este post taan maravilloso y delicioso!!! Las fotos en el jardín son preciosas y originales..Es un placer venir por aquí, apunto por supuesto...

    Besitos...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria Teresa!!

      Muchísimas gracias!! Qué bien que te haya gustado, me alegro mucho!! :D

      Un fuerte abrazo bonita!

      Elimina
  19. Te han quedado estupendas!!!!! dignas de pastelería !!! un besito

    ResponElimina
    Respostes
    1. ^^ Muchísimas gracias guapísima!!! Muchos besos!

      Elimina
  20. Qué delicia de magdalenas, las fotos preciosas y muy veraniegas ;-)
    Las de maravillas que prepararás con las recetas de Xavier!!
    un abrazo
    Lxx

    ResponElimina
    Respostes
    1. :D Me alegro de que te haya gustado!!! Muchas gracias!! ^^

      No sé por cual seguir, las prepararía todas! hahaha

      Muchos besos!

      Elimina

Espero que t'hagi agradat!

I si em vols deixar un comentari, fer-me qualsevol pregunta, suggerència... Endavant, no et tallis i digues la teva! M'agradarà molt llegir-ho i et respondré quan pugui ;)

Moltes gràcies i espero tornar-te a veure per aquí ben aviat!



Espero que te haya gustado!

Y si me quieres dejar un comentario, hacerme cualquier pregunta, sugerencia... Adelante, no te cortes! Me gustará mucho leerlo y te responderé cuando pueda :)

Muchas gracias y espero volver a verte por aquí muy pronto!