Un regal de Nadal ben dolç !

Aquest any, com que m'estic aficionant tant a la cuina, vaig decidir de fer un regal de Nadal diferent per a tothom de la família. Vaig anar-hi pensant i no sabia si fer bombons, galetes, muffins, macarons... I un dia vaig veure aquests pots i me'n vaig enamorar i de seguida vaig veure que el que hi aniria més bé són les galetes. El que no tenia clar llavors, era si fer totes les galetes iguals o si fer-ne de diferents classes, ja que tots els regals que he anat veient d'aquest tipus solen ser d'una sola classe de galeta. I al final, tot i que no tinc gaire experiència fent-ne, m'he arriscat una mica i n'he fet un assortit de cinc tipus. Així cadascú podrà provar-ne unes quantes i escollir la que més li agradi!

Ha portat una mica de feina, però crec que haurà valgut la pena! A veure què n'opinarà la família :P 

Aquí us deixo amb les receptes de cadascuna de les galetes. 
Galetes holandeses de taronja
Aquestes galetes les vaig trobar al blog de Sabores de colores fa un temps i em van fer molt bona pinta. Al seu blog deia que la olor que desprenen mentre són el forn és boníssima i realment és veritat, i a més, també són boníssimes!

INGREDIENTS (per 30-40 galetes aproximadament)

- 250 grams de farina
- 150 grams de mantega pomada (a temperatura ambient)
- 100 grams de sucre
- Un pessic de sal
- Un pessic de nou moscada ratllada
- 1 rovell d'ou
- Una mica de ratlladura de taronja

I per decorar:

- 1 rovell d'ou
- Sucre

PREPARACIÓ

En un bol hi posem la farina tamisada, la mantega a temperatura ambient i tallada en trossos petits, el rovell d'ou, la ratlladura de la taronja, el pessic de sal i el pessic de nou moscada ratllada, i ho barregem bé amb les mans. Quan la barreja sigui homogènia i ja no se'ns enganxi als dits, dividim la massa en dos parts i en fem dos cilindres (jo els he fet d'uns 4 cm de diàmetre, tal i com deia la recepta). Tot seguit els cobrim amb paper  de film transparent i els posem a la nevera durant unes 3 horetes (per tal que la massa quedi dura).

Seguidament preescalfem el forn a 200ºC i quan ja estigui calent, traiem els cilindres de de la nevera, els pintem amb l'altre rovell d'ou que teníem per la decoració i finalment els ben ensucrem, de manera que quedin ben arrebossats de sucre. 

Finalment tallem les galetes (d'uns 5 mm de gruix) i les enfornem durant uns 12 minuts o fins que veiem que quedin ben dauradetes. 

Quan les retirem, les deixem reposar una mica sobre el paper de forn (per evitar que se'ns trenquin) i després les deixem que s'acabin de refredar sobre una reixeta. 

Un cop siguin fredes, si no les servim de seguida, és millor deixar-les dins d'algun recipient hermètic, així se'ns conservaran millor. I això també cal que ho tinguem en compte per la resta de galetes. 
Galetes de coco 
(les primeres de la fotografia començant per l'esquerra)
Aquestes galetes las vaig veure al blog de Cuina per llaminers i en veure-les vaig saber que les havia d'aprendre a fer per fer-li un dia a la meva germana, a qui li encanta el coco! (Espero que t'agradin Alba ;D)

INGREDIENTS (per unes 20 galetes)

- 45 grams de clares d'ou (jo n'he posat dos)
- 85 grams de sucre glaç
- 85 grams de mantega pomada (a temperatura ambient)
- 50 grams de coco ratllat
- 55 grams de farina
- Gotes de suc de llimona

PREPARACIÓ

Primerament preescalfem el forn a 180ºC.

Ara, en un recipient, batem amb unes batedor elèctric les clares a punt de neu, juntament amb les gotes del suc de la llimona.

A continuació, agafem un bol i unim la mantega pomada i tallada en trossos petits amb el sucre, fins que veiem que la mescla sigui cremosa i homogènia (jo ho he fet amb les mans). Ara hi afegim la farina tamisada i el coco ratllat i ho anem barrejant fins que tot estigui ben incorporat. Finalment, primer afegim una part de les clares muntades a punt de neu i després l'altre, tot remenant molt suaument de baix cap a munt.

Tot seguit, untem un tros de paper de forn amb una mica de mantega i hi repartim porcions petites de la massa que acabem  de fer i les enfornem fins que el voltant de les galetes quedi ben rosset. Per últim, les retirem del forn i les deixem refredar sobre una reixeta. 
Galetes de sucre i canyella
Aquestes galetes les vaig veure al blog de La receta de la felicidad i em van encantar. Són senzilles de fer i en canvi, quan les veus, semblen tot el contrari. I el gust de canyella que tenen... m'encanta!

INGREDIENTS (per unes 20 galetes de la grandària que veieu a les fotografies)

- 1 làmina de pasta brisa
- 1 cullerada de sucre aromatitzat amb vainilla o canyella (jo he posat sucre normal i canyella en pols)
- 1 cullerada de mantega fosa

PREPARACIÓ

Primerament preescalfem el forn a 200ºC.

Ara estenem la làmina de pasta brisa sobre el mateix paper amb el que venen envasades i la tallem a làmines fines (podeu utilitzar alguna guia per fer-les totes més o menys iguals).

Tot seguit farem el "reixat", seguint un procés que sembla molt complicat, però que en el fons no ho és tant. El que farem és aixecar una tira sí, una tira no, és a dir, aixequem tires alternades entre elles, després hi posem una tira en perpendicular, fem baixar les tires que hem apujat i després aixequem les que havíem deixat igual. I així, progressivament, fins que obtinguem tot un reixat.

Si voleu veure el procés, al blog de La receta de la felicidad es veu molt bé, a partir d'unes fotografies pas a pas.

Ara ja podem tallar les galetes de la grandària i forma que vulguem (jo ho he fet amb un got petit, perquè m'interessava fer-les petites). 

Seguidament pintem les galetes amb la mantega prèviament fosa i hi posem abundant  sucre i canyella en pols per sobre (jo he barrejat el sucre i la canyella). Heu de posar força sucre, ja que serà la única cosa que li doni dolçor. I ja per últim, les enfornem a 200ºC i durant aproximadament uns 10 minuts, fins que veiem que comencen a daurar-se. Després, les retirem del forn i les deixem refredar sobre una reixeta. 
Galetes de Nutella
Aquestes galetes ja les havia fet en una altra ocasió, tot i que el resultat d'aquell dia crec que hagués pogut ser molt millor. En aquella ocasió la massa em va quedar molt tova i la forma que van tenir un cop acabades no em va acabar d'agradar. A més, no tenia avellanes i hi vaig posar nous. I no van pas quedar dolentes, però el gust que tenen amb les avellanes, en el cas d'aquestes galetes, és molt millor, molt més encertat. Avui sí que he quedat força contenta del resultat, i és que com la pràctica, no hi ha res! 

La seva recepta la vaig trobar al blog de La cuina de casa, i aquelles sí que van quedar perfectes! Aquí us la deixo.

INGREDIENTS (per unes 40 galetes)
- 200 grams de farina


- 50 grams de Nutella
- 100 grams de mantega pomada (a temperatura ambient)
- 100 grams de sucre
- 1 ou sencer
- 40 avellanes senceres
PREPARACIÓ
Com sempre, primer de tot preescalfem el forn a 180ºC.
Seguidament, dins un bol, barregem la mantega pomada i tallada en trossos petits amb el sucre i la Nutella (jo ho he fet amb les mans i la Nutella l'he posat abans uns quants segons al microones, perquè fos més fàcil de  manipular) i ho barregem fins que ens quedi una crema homogènia. Un cop tinguem això, hi afegim l'ou i la farina tamisada i ho tornem a barrejar fins que tots els ingredients quedin ben incorporats. 
Aleshores agafem la massa i en fem un cilindre allargat i després l'emboliquem amb paper de film transparent i el posem a la nevera durant una mitja hora, de manera que quan l'haguem de tallar la massa estigui una mica dura. 
Passat aquest temps, traiem la massa de la nevera, la tallem a rodanxes d'uns 5 mm de gruix i com a decoració i per aportar un gust una mica diferent, hi posem una mica de Nutella al centre amb una avellana a sobre. I finalment ho enfornem durant aproximadament 10 minuts. Quan ja estiguin fetes, les retirem i les deixem refredar sobre una reixeta. 
Galetes amb xocolata
Aquestes galetes les he fet seguint la mateixa recepta que vaig utilitzar per fer les Cheescake Cookies, tot i que hi ha algunes diferències.

Les he fet una mica més petites i per tal de que en el moment d'enfornar-les no em perdessin la forma que els volia donar, el que he fet és el següent:

Quan he tingut la massa feta, l'he dividit en dos parts i cadascuna d'elles les he estirat amb un rodet i entre dos làmines de paper de forn, fins a obtenir un gruix d'aproximadament 1 mm de gruix (com a màxim de 3 mm). I quan les he tingut fetes, les he posat a la nevera durant unes dos hores (si voleu també es pot posar mitja hora al congelador). Així, també són més fàcils de tallar. 

Passat aquest temps, he tret de la nevera una de les làmines i he tallat les galetes amb la forma i mida que volia i després les he tornat a posar a la nevera uns 15 minuts més i mentrestant, he fet el mateix amb l'altra làmina. 

Tot seguit, les he enfornat durant aproximadament 5-10 minuts a 170ºC.

Quan les he tret del forn, les he deixat refredar del tot sobre una reixeta i un cop fredes, he desfet al bany maria tres classes de xocolata diferents (negra, amb llet i blanca) i després les hi he sucat. Així els hi he donat un toc de xocolata pels més llaminers! 

I ja per acabar, les he deixat assecar. 
Ja ho sabeu, si teniu ganes de fer un regal diferent i fet per vosaltres mateixos/es, aquesta pot ser una bona opció!

Bon profit!

I Bon Nadal!!!

2 comentaris:

  1. Moltes gràcies ha set un regal molt guay!!!! Ja he guardat el blog a mis favoritos!! Ja tinc ganes d fer galetes!! Un peto
    Elena

    ResponElimina
  2. De res reina! Me'n alegro de que us hagi agradat! Merci per comentar-me al blog! Un petonàs!

    ResponElimina

Espero que t'hagi agradat!

I si em vols deixar un comentari, fer-me qualsevol pregunta, suggerència... Endavant, no et tallis i digues la teva! M'agradarà molt llegir-ho i et respondré quan pugui ;)

Moltes gràcies i espero tornar-te a veure per aquí ben aviat!



Espero que te haya gustado!

Y si me quieres dejar un comentario, hacerme cualquier pregunta, sugerencia... Adelante, no te cortes! Me gustará mucho leerlo y te responderé cuando pueda :)

Muchas gracias y espero volver a verte por aquí muy pronto!