Primer intent de braç de gitano

Per la nit de Nadal em feia gràcia fer un tronc de Nadal, però com que el típic porta molta xocolata i a casa no som especialment gaire xocolaters, vaig anar buscant receptes de troncs o de braços de gitano que no en portessin molt, i al final, em vaig decidir per fer aquest. La forma no em va quedar gaire bé... però va quedar molt bo! Crec que el que va fallar va ser que el motlle que vaig utilitzar potser hauria tingut de ser una mica més gran, perquè així la massa quedés més fina, i també hauria tingut d'esperar una mica més a que la massa es refredés del tot, perquè així fos més fàcil treballar-la. La pròxima vegada espero que quedi millor! Això sí, no en va quedar ni un trosset!!!

Aquesta recepta la vaig treure d'un llibre que tinc per casa que es titula "El libro de oro del chocolate" i l'únic ingredient que vaig canviar van ser els gerds per les maduixes, que ens agraden més. 

INGREDIENTS (per a 8 persones)

Per la massa:

- 75 grams de farina blanca
- 500 grams de maduixes
- 125 grams de xocolata blanca
- 1/2 culleradeta de llevadura en pols
- 1/2 culleradeta de bicarbonat
- 4 ous
- 150 grams de sucre refinat
- 1 culleradeta d'essència de vainilla
- 2 cullerades de sucre glaç
- Sal

Per la crema xantillí:

- 250 ml de nata fresca
- 2 cullerades de sucre refinat
- 1/2 culleradeta d'essència de vainilla

PREPARACIÓ

Preescalfem el forn a 190ºC.

Folrem un motlle de 38 x 26 cm amb paper de forn.

Desfem la xocolata al bany Maria amb aigua a mig bullir i un cop desfeta, la deixem refredar.

Tot seguit tamisem la farina, la llevadura, el bicarbonat i un pessic de sal dins un bol. 

Després, treballem en un recipient i amb un batedor elèctric a alta velocitat els ous i el sucre, fins que obtinguem una crema densa i clara. A continuació hi afegim la vainilla, hi incorporem els ingredients secs que havíem tamisat, alternant-los amb dos cullerades d'aigua, i finalment hi afegim la xocolata. Un cop ho tinguem tot ben incorporat i la mescla sigui homogènia, ho posem dins el motlle i ho enfornem entre 15-20 minuts o fins que la massa quedi elàstica al tacte. Un cop feta, la traiem del forn i la deixem refredar.

Ara ens toca preparar la crema xantillí. Per fer-la, hem de muntar la nata a punt de neu amb el sucre i la vainilla, tot utilitzant un batedor elèctric a alta velocitat.

I quan la tinguem feta i la massa s'hagi refredat, escampem la crema uniformement sobre la massa, deixant un marge d'uns 2,5 cm per cada costat i després hi afegim les maduixes pel damunt. Ja per acabar, enrotllem el pastís, l'empolsimem amb sucre glaç i hi posem algunes maduixes pel damunt.

Espero que us agradi!

Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Espero que t'hagi agradat!

I si em vols deixar un comentari, fer-me qualsevol pregunta, suggerència... Endavant, no et tallis i digues la teva! M'agradarà molt llegir-ho i et respondré quan pugui ;)

Moltes gràcies i espero tornar-te a veure per aquí ben aviat!



Espero que te haya gustado!

Y si me quieres dejar un comentario, hacerme cualquier pregunta, sugerencia... Adelante, no te cortes! Me gustará mucho leerlo y te responderé cuando pueda :)

Muchas gracias y espero volver a verte por aquí muy pronto!