Smoothie de mango i plàtan / Smoothie de mango y plátano

Ahir que feia, almenys, més bon temps que avui... ja que ara sembla que en comptes de ser de dia s'estigui fent de nit... Tenia ganes de preparar alguna beguda refrescant, perfecte per aquesta època. Així que vaig mirar el que tenia per casa i al final vaig decidir de fer un smoothie de mango i plàtan. No sabia com quedaria el resultat, ja que aquesta combinació no l'havia fet mai, però la veritat és que tenia ganes de veure com quedaven combinats aquests dos ingredients i el cert és que el resultat ens va agradar molt ^^ 

Aquesta recepta és perfecte per aprofitar la fruita que se'ns hagi madurat i no sapiguem què fer-ne i és una opció genial per esmorzar o berenar. La podeu preparar canviant les proporcions per obtenir el resultat que més us agradi i ja veureu que és súper fàcil de fer. Pels que no ho sabeu, l'smoothie és com un batut, però en el qual les protagonistes són les fruites, més que no pas els làctics. Es pot combinar amb iogurt o amb llet, o amb totes dues coses, com he fet jo. I el resultat, com veieu, queda força espès. 

Ayer que hacía, al menos, mejor tiempo que hoy... ya que ahora parece que en vez de ser de día se esté haciendo de noche... Tenía ganas de preparar alguna bebida refrescante, perfecta para esta época. Así que miré lo que tenía por casa y al final decidí hacer un smoothie de mango y plátano. No sabía cómo quedaría el resultado, ya que esta combinación no la había hecho nunca, pero la verdad es que tenía ganas de ver cómo quedaban combinados estos dos ingredientes y lo cierto es que el resultado nos gustó mucho ^^ 

Esta receta es ideal para aprovechar la fruta que nos haya madurado y no sepamos qué hacer con ella y es una opción genial para el desayuno o la merienda. La podéis preparar cambiando las proporciones para obtener el resultado que más os guste y ya veréis que es súper fácil de hacer. Para los que no lo sepáis, el smoothie es como un batido, pero en el cual las protagonistas son las frutas, más que los lácteos. Se puede combinar con yogur o con leche, o con las dos cosas, como he hecho yo. Y el resultado, como veis, es bastante espeso. 
Smoothie de mango i plàtan
- 1 mango madur
- 4 plàtans petits madurs
- 1 iogurt grec (queda més cremós amb aquest iogurt, però si preferiu posar-hi algun iogurt, per exemple desnatat, també ho podeu fer)
- La mesura d'un iogurt de llet
- 2 cullerades de sucre o de mel
- La ratlladura i el suc de mitja llima
- Un pessic de canyella
- Un pessic de gingebre
PREPARACIÓ

Primerament pelem, desossem el mango i el tallem a daus. Pelem i tallem a trossos els plàtans i ho posem tot junt al got de la batedora i ho ben triturem. Ara ho passem pel colador per tal de que no quedi cap fibra del mango i ho posem altra vegada al bol de la batedora. Aleshores hi afegim el iogurt, l'incorporem bé, hi afegim a poc a poc la llet per veure'n la textura (així decidim si posar-ne més o menys), aleshores hi posem la ratlladura i el suc de llima, la canyella i el gingebre i quan ho tinguem tot ben integrat, ho provem i segons com ens agradi de dolç, hi afegim el sucre. Jo n'hi vaig posar dos cullerades, però va al gust de cadascú.

I ja només hem de posar-lo a la nevera un parell d'horetes per tenir-lo ben fresquet i servir-lo! ;)

*Nota: si us agrada més espès podeu posar-hi només el iogurt i si per contra us agrada més líquid, podeu optar per posar-hi només la llet i cap iogurt. El millor és anar-lo provant a mesura que l'aneu fent per saber el punt que més us agrada. Penseu que la fruita que utilitzeu també influeix en la textura final. I per fer-lo encara més fresquet, si es vol també s'hi pot posar gel picadet :)

Bon profit! 
Smoothie de mango y plátano
- 1 mango maduro
- 4 plátanos pequeños maduros
- 1 yogur griego (queda más cremoso con este yogur, pero si preferís poner algún yogur, por ejemplo desnatado, también lo podéis hacer)
- La medida de un yogur de leche
- 2 cucharadas de azúcar o de miel
- La ralladura y el zumo de media lima
- Un pellizco de canela
- Un pellizco de jengibre
PREPARACIÓN 

Primeramente pelamos, deshuesamos el mango y lo cortamos en dados. Pelamos y cortamos en trozos los plátanos y lo ponemos todo junto en el vaso de la batidora y lo trituramos bien. Ahora lo pasamos por el colador para que no quede ninguna fibra del mango y lo ponemos otra vez en el vaso de la batidora. Entonces añadimos el yogur, lo incorporamos bien, añadimos poco a poco la leche para ver la textura (así decidimos si poner más o menos), entonces ponemos la ralladura y el jugo de la lima, la canela y el jengibre y cuando lo tengamos todo bien integrado, lo probamos y según como nos guste de dulce, añadimos el azúcar. Yo le puse dos cucharadas, pero va al gusto de cada uno. 

Y ya sólo tenemos que ponerlo en la nevera un par de horas para tenerlo bien fresquito y servirlo! ;) 

* Nota: si os gusta más espeso podéis ponerle solamente el yogur y si por lo contrario os gusta más líquido, podéis optar por ponerle sólo la leche y ningún yogur. Lo mejor es irlo probando a medida que lo vayáis haciendo para saber el punto que más os gusta. Tened en cuenta que la fruta que utilicéis también influirá en la textura final. Y para hacerlo aún más fresquito, si se quiere se le puede poner hielo picado :) 

Buen provecho!

32 comentaris:

  1. Que rico¡¡¡ Los smoothies me encantan¡¡¡. Tengo preparado yo también uno para publicar... y es que cuanto juego dan, verdad, sobre todo ahora en verano. La mezcla de mango y plátano tiene que resultar riquisima¡¡¡. Bss

    Virginia "sweet and sour"

    ResponElimina
    Respostes
    1. :) Muchas gracias Virginia!! Sí, la verdad es que están riquísimos y dan muchísimo juego. Esta combinación nos ha gustado mucho ^^

      Ya estaré atenta a tu blog para ver el tuyo!! hehehe

      Un abrazo guapa!

      Elimina
  2. Nena! Quina pinta més estupenda!
    Nosaltres a casa, mes jo que en Manel ho som molt d'smoothie, a mi em fascina, i la veritat és que aquesta combinació encara no l'he provat, queda pendent!
    Un petonet bonica!

    ResponElimina
  3. Qué bo Cristina! M' agrada molt!

    Petons!

    ResponElimina
  4. Jo acostumo a fer smoothies amb la fruita que se'm va quedant per casa, i és a més una opció ben sana i refrescant. Aquesta combinació teva tampoc l'he provada, però estic segura que els sabors casen perfectament! un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, jo també! Aquest mango i aquests plàtans ja els tenia força madurs i la veritat és que feia dies que li donava voltes a què fer-ne d'ells, però quan vaig pensar en l'smoothie, ràpidament els vaig provar de combinar i el cert és que sí que casen força! ;)

      Merci bonica! Una abraçada!

      Elimina
  5. No sóc molt aficionada als smoothies, sóc més de menjar-me la fruita sencera...però aquest ha de ser boníssim, el provaré un dia d'aquests!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi de tant en tant m'agrada optar per menjar-me la fruita d'una manera diferent, ja que gairebé sempre el meu berenar són una o dos peces de fruita i de vegades també cansa menjar-la sempre igual i més ara a l'estiu, així que amb opcions com aquesta, penso que també es canvia una mica i més tenint en compte la quantitat de variants que se'n poden fer ;)

      Moltes gràcies guapa! A veure si t'agrada! Petons!

      Elimina
  6. Tens una sorpresa al meu blog...espero que t'agradi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres doncs ara mateix ho vaig a veure!!! Merci bonica!!! :D

      Elimina
  7. bo, nutritiu i refrescant! magnifica combinacio! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Roser!! ^^

      Petons i que passis molt bon cap de setmana guapa!

      Elimina
  8. Un batido muy bueno y nutritivo ademas de ideal para el verano
    peto

    ResponElimina
  9. Amb la calor que fa avui, me'l prendria mooooooolt de gust!

    ResponElimina
    Respostes
    1. hehehe sí, eh? La veritat és que aquestes coses van genial quan fa calor ;)

      Petons Gemma!

      Elimina
  10. Un buen modo de aprovechar la fruta madura y quedar como una reina ....que más se puede pedir...me apunto !!!1

    ResponElimina
  11. Hola Cris! Jo sóc una gran adicte als smoothies, a casa meva faig un cada nit pels meus pares i per a mi i és tant diferent cada dia que agafem el moment amb ganes per gaudir dels resultats de combinacions extranyes. A mi també m'agrada combinar amb verdures i diferents vegetals, i m'encanta el toc que li donen les especies! No he provat cap amb gingebre, que segur que li dona un toc molt fresc, aquesta l'apunto! Jo encara no he trobat mangos a la meva fruiteria, pero no crec que triguin en venir y aleshores ja podré experimentar amb receptes com aquesta;)
    Un petonet^^

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mireia!! A si? Quina sort que tenen els teus pares! ;) Segur que et queden boníssims!!

      Segur que aviat n'hi trobaràs :) ja m'explicaràs què tal, la veritat és que a casa ens va agradar força aquesta combinació ^^

      Petons bonica i moltes gràcies!

      Elimina
  12. Jo m'he d'acostumar, m'encanten els smoothies, sobretot amb fruita exòtica, cada vegada que veig aquests deliciosos batuts com el que ens portes m'entren ganes de fer-me un.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci guapíssima!! La veritat és que sí que són d'aquelles coses, que quan les veus, et venen ganes de fer-ne! Queden boníssims i molt frescos! ^^

      Una abraçada!

      Elimina
  13. Que ricos y apetecibles, me encanta el mango y con este calor me resulta de lo más apetecible, me tomaría uno ahora con mucho gusto!!
    Un abrazo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Raúl! La verdad es que quedó muy rico! ;)

      Besos!

      Elimina
  14. Que maravilla de smoothie con el que nos has deleitado!!!! Que rico tiene que estar!!! Me ha encantado!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias preciosa!! Estaba delicioso y es perfecto para los días calurosos que parece que por fin han llegado! hehehe ;)

      Besos guapa!

      Elimina
  15. Apuntadíssim...els smoothies són una de les meves perdicions! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tinc pendents per fer alguns dels que ens has portat tu al llarg d'aquest estiu, que n'hi ha cada un que fa una pinta... Són sans, refrescants... boníssims!

      Merci guapa, a veure si us agrada! Petons!

      Elimina

Espero que t'hagi agradat!

I si em vols deixar un comentari, fer-me qualsevol pregunta, suggerència... Endavant, no et tallis i digues la teva! M'agradarà molt llegir-ho i et respondré quan pugui ;)

Moltes gràcies i espero tornar-te a veure per aquí ben aviat!



Espero que te haya gustado!

Y si me quieres dejar un comentario, hacerme cualquier pregunta, sugerencia... Adelante, no te cortes! Me gustará mucho leerlo y te responderé cuando pueda :)

Muchas gracias y espero volver a verte por aquí muy pronto!