Carxofes amb... maduixes i fruits secs!

L'altre dia vaig veure aquesta recepta de carfoxes al blog de Las recetas de MJ i em va agradar moltíssim!! A part de que és una recepta molt senzilla, ja sabeu que les carxofes m'agraden molt (ja hi ha unes quantes receptes on elles en són les protagonistes aquí al blog: carxofes 1, carxofes 2... :P). Però és que a casa, a part del meu pare, a la resta també els encanten, així que l'altre dia per nosaltres vaig fer aquesta nova recepta de carxofes i al meu pare la recepta d'espaguetis al nero di sepia que vaig publicar l'altre dia. Al final tots vam quedar ben contents i és que aquest plat tampoc es queda curt! A part de que em sembla molt original i diferent, el gust de les maduixes i els fruits secs hi queden molt bé, així que nosaltres que gairebé en fem cada setmana (tot i que ara ja es van acabant), mentre encara durin em sembla que la repetirem algun altre dia, perquè la veritat és que ens van agradar molt i a mesura que es va acostant l'estiu (tot i que el bon temps sembla que encara no...), també ve de gust fer plats una mica més frescos. Així que aquí va la recepta de les carxofes 3! hehehe

INGREDIENTS (per a 4 persones)

- 8 carxofes (normalment en faig dos per persona, però això depèn de cadascú)
- 6 maduixots
- Fruits secs (jo hi vaig posar pinyons, panses i nous, però també hi poden quedar molt bé pipes, pipes de carbassa, avellanes, ametlles...) 
- Oli d'oliva verge extra
- Vinagre de vi blanc (el de la recepta de la MJ era balsàmic de la Rioja)
- Sal

PREPARACIÓ

Primer de tot posem un cassó al foc amb abundant aigua i sal i mentre esperem que bulli, netegem les carxofes, els hi tallem la base, les puntes, els hi traiem les fulles exteriors i les partim per la meitat. Quan l'aigua comenci a bullir, les afegim al foc i les coem durant uns 15-20 minuts. Passat aquest temps, les colem, les passem per aigua freda per tallar-ne la cocció, les deixem escórrer bé i les reservem a la nevera.

Seguidament preparem la vinagreta. Per fer-la comencem netejant i tallant a trossets els maduixots, les panses, les nous i els pinyons (de la grandària que vulgueu), jo no vaig picar-ho ni massa petit ni massa gros. Ho barregem tot junt i hi posem el vinagre al gust i un bon raig i d'oli d'oliva (jo també hi vaig posar un pessic de sucre, perquè les maduixes no estaven del tot dolces). Ho mesclem bé i deixem que emulsioni.

Finalment traiem les carxofes de la nevera, les col·loquem en una safata o directament en els plats on les vulguem servir, i hi posem una mica de sal i la vinagreta pel damunt. I ja les tenim!

Bon profit!

16 comentaris:

  1. Pero que recepta mes original estes combinacions m'agraden molt.
    Un abraç

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Maria Dolores!! :) Que bé que t'hagi agradat guapa!!

      Molts petonets!

      Elimina
  2. Realment, de gust encara no ho sé, però estèticament queda fantàstica, aquesta recepta! Apuntada, Cristina!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi al principi em feia "por" que la combinació no ens agradés, perquè em va semblar molt original, però també molt diferent a com solem combinar les carxofes... però al final, ens va agradar força a casa :) És una recepta fresca i amb un toc dolç ben bo ;)

      Si la proves ja m'explicaràs si us ha agradat!

      Moltes gràcies Marina!! Una abraçada!!

      Elimina
  3. una combinacion muy original y a la vista preciosa! habra que probarla, bicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si la pruebas ya me dirás si os ha gustado el resultado ;) Es una combinación diferente, pero que, particularmente, nos gustó bastante :)

      Gracias guapa!! Muchos besos!

      Elimina
  4. WoW!!!! Pero que propuesta tan orginal que nos muestras para cocinar las alcachofas!!! Sin duda que es una fusión de sabores que tiene que estar riquísima!!! Me ha encantado Cris!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Impacta al verla, verdad? A mi me sorprendió mucho cuando la vi, pero la verdad es que nos gustó bastante el resultado, es una forma muy distinta de comer las alcachofas ;)

      Muchas gracias guapísima!! Me alegro de que te haya gustado! Muchos besitos!

      Elimina
  5. Ostres, quan he llegit carxofes i maduixes juntes, no em quadrava, però fan una pinta boníssima!

    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. hahahaha, a mi em va passar igual Víctor!!! És una combinació, diguem-ne... diferent... :P

      A casa, tot i que al principi no sabia si ens agradaria o no, ens va acabar agradant força i segur que la repetirem ^^

      Moltes gràcies!! Una forta abraçada!!

      Elimina
  6. Una receta muy original y con muy buen color! Tiene muy buena pinta! Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias!!! :D Es diferente, pero fresca y con un toque dulce que le queda muy bien! ;)

      Muchos besos!!!

      Elimina
  7. ¡Qué buena combinación, Cristina. Me parece muy original! Y debe de ser exquisita, pues tiene una pinta estupenda. Musus

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Cris!! Nos gustó bastante, la verdad, aunque al principio no lo tenía demasiado claro! Se tenia que probar! ;) hehehe

      Un fuerte abrazo guapa!!

      Elimina
  8. Cristina, mira tu, a mi no m'agraden les carxofes, però al meu home si, jejeje, igual algun dia li dono una sorpresa amb aquesta recepta. Petons. Yolanda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure si li agrada doncs Yolanda!! Ja m'ho explicaràs! hehehe ;)

      Una abraçada guapíssima!!

      Elimina

Espero que t'hagi agradat!

I si em vols deixar un comentari, fer-me qualsevol pregunta, suggerència... Endavant, no et tallis i digues la teva! M'agradarà molt llegir-ho i et respondré quan pugui ;)

Moltes gràcies i espero tornar-te a veure per aquí ben aviat!



Espero que te haya gustado!

Y si me quieres dejar un comentario, hacerme cualquier pregunta, sugerencia... Adelante, no te cortes! Me gustará mucho leerlo y te responderé cuando pueda :)

Muchas gracias y espero volver a verte por aquí muy pronto!