Xampinyons farcits


Feia dies que tenia ganes de preparar alguna recepta de xampinyons farcits i avui, per fi, i aprofitant que en tenia de petitons, n’he preparat!

És una recepta que ens pot anar molt bé com a aperitiu o per acompanyar. I si tenim xampinyons grossets, també poden ser un bon primer plat ;)

De receptes n’he vist moltes, però la que he seguit ha estat la del llibre de “Los 22 minutos de Julius”, ja que em van cridar l’atenció pel toc de menta que els hi posa i a més, tenia tots els ingredients! hehehe

Han sigut l’acompanyament de les sèpies a la planxa que hem tingut per dinar i he de dir que hi han quedat molt bé, tot i que també ens podrien anar perfectes per acompanyar tot tipus de carn. I a més, és una recepta senzilla i ràpida de fer. A casa han agradat molt, primer per la presentació i després (que bé!) pel gust! :D Així que us animo a que els prepareu! ;)
INGREDIENTS

- Un paquet de xampinyons petits
- 1/2 carbassó dels grossets 
 Menta fresca
- Vinagre de Mòdena
- Formatge ratllat (jo he utilitzat emmental, però la mozzarella també hi podria quedar molt bé)
- Oli d'oliva
- Sal
- Pebre

PREPARACIÓ

Comencem preescalfant el forn a 200ºC a dalt i a baix i amb aire.

Seguim netejant els xampinyons i tallant-los el peu sencer, vigilant que no se’ns trenquin. I a continuació posem els barrets dels xampinyons en una safata de forn amb sal, pebre i un rajolí d’oli d’oliva i els enfornem durant uns 12 minuts.

Mentrestant, en una paella i amb un raig d’oli d’oliva, sofregim el carbassó i els peus dels xampinyons picadets, i una vegada fregits els retirem i els ben amanim amb el vinagre de Mòdena i amb abundant menta fresca picada (la quantitat de menta al vostre gust).

Finalment retirem els barrets del forn, els farcim amb la preparació anterior, hi posem una mica de formatge ratllat pel damunt i els tornem a enfornar (amb la funció de gratinar) durant uns minuts, just perquè ens quedin gratinadets.

I ja els podem retirar i servir!!

Espero que us hagin agradat! ;)

Bon profit!

33 comentaris:

  1. La primera vegada que vaig provar uns xampinyons farcits em vaig quedar facinada, dóna molt joc i el farcit fins i tot es pot adaptar al que es tingui a casa. M'agrada la teva versió, per començar a menjar o per a rebre als convidats, és magnífica.
    Un petó

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Caty!!

      Jo feia temps que en volia fer, però fins divendres no els havia provat i realment són boníssims i tens tota la raó, dóna molt de joc i poden quedar bé amb diferents possibilitats de farcit!! ;)

      Moltíssimes gràcies guapa!!! Me'n alegro molt de que t'hagin agradat!!!

      Elimina
  2. M´agraden molt els xampis...La foto els fa justícia...què saborosos!

    ResponElimina
  3. Que buena pinta tienen :O) Un día me dio mi hermana Isa para comer una ensalada de arroz con champis crudos y alucine de lo ricos que quedan en crudo en laminas :O) Pruevalos en ensalada y ya me diras :O) Ahora estos son de pecado y las fotos preciosas. Un beso y buen fin de semana!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola María!! Alguna vez los he probado en ensaladas y también están buenísimos!! Ahora hace tiempo que nos los como crudos, pero aprovechando que está llegando el buen tiempo, ya me prepararé algún día de estos una ensalada con champis laminados, me has dado una idea!! hihihi ;P

      Muchas gracias guapi!! Un besito!

      Elimina
  4. Mare de deu, quina pinta tan estupenda que tenen aquests xampinyons, ummmm, els haig de fer. Petonets. Yolanda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies Yolanda!!

      Una forta abraçada! :)

      Elimina
  5. El gratinado les da un aspecto tremendo Cristina! Que buena pinta...

    ResponElimina
  6. Oooooh!! Quina bona pinta tenen Cristina!! Es veuen espectaculars!! M'encanten els xampinyons farcits, pero mai els he probat com tu, m'encanten!! M'enporto la recepta, un petò i bon cap de setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si t'agraden prova'ls Laura! Ja em diràs què tal! ;)

      Moltes gràcies!! ^^ Petonets!

      Elimina
  7. Quina salivera Cristina!!!! Fa dies que no faig xampis, en faré molt aviat. Gràcies.

    ResponElimina
  8. Que bons Cristina jo sempre els faig amb bacó i ceba però tal com els has fet tu m'agraden més com a guarnició!! a més, entren pel ulls!! Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres Marta, m'apunto la teva idea de bacó i ceba... mmmm... també han de quedar boníssims!!! :P

      Gràcies guapa!!! ^^ Una forta abraçada!

      Elimina
  9. Cadascún d'aquests xampinyons és una petita obra d'art!

    ResponElimina
  10. Per cert, ho oblidava, t'he escollit per un premi, si passes pel meu bloc ho veuràs!!! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies Mònica!!! Ara mateix ho faig constar al lateral del blog!! ^^ Estic molt contenta de que hagis pensat amb mi pel premi... em fa molta il·lusió!!!

      I gràcies també per dir-me que són petites obres d'art aquests xampinyons!! hehehe :D Me'n alegro de que t'hagin agradat!!!

      Molts petonets!!

      Elimina
  11. Ohhhhh Cris!!! Como me gusta esta receta!!!! Me encanta el relleno de los champiñones!!!

    Esta receta me la apunto!!! Es genial!!

    Un besito guapa,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cómo me alegro de que te haya gustado Sandra!!!

      Si los pruebas ya me dirás qué tal! ;) Ya verás qué buenos...!! :P

      Muchos besitos!!

      Elimina
  12. oh, Cristina!! Quina pinta!! Sembla mentida com pot arribar-se a transformar un xampinyó... són molt temptadors! I quines fotos més boniques!! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, oi? hehehe i que bons que queden!!! :)

      Moltes gràcies guapíssima!!! ^^ Petons i bon inici de setmana!!

      Elimina
  13. Aquesta manera de fer-los i presentar-los és perfecte!

    T'han quedat d'allò més bé!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Víctor!! Me'n alegro de que t'hagin agradat!!! :D

      Petons!

      Elimina
  14. Ohhh que bons!! t'acabo de descobrir i aquí em quedo, m'agrada molt el teu blog XD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Eva!!! Moltes gràcies per fer-me una visita!!! ^^ Estic molt contenta de que t'hagi agradat i de que et quedis!!!

      Una abraçada guapíssima i benvinguda!!

      Elimina
  15. Quins champis mes rebons !!! aquet farcit li don una textura sorprenen....m'encanta la recepta !!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com me'n alegro de que t'hagi agradat Mamilu!!

      Una forta abraçada!!

      Elimina
  16. Uau!! quina pinta i quines fotos tan maques! Segur que han quedat tant bons.... m'han entrat ganes de menjar-ne! ejjej petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Roser!!! :D Ens van agradar molt... ^^ hehehe N'hauràs de preparar... :P

      Petons!!!

      Elimina
  17. Qué buena pinta, tienen que ser un manjar estos champiñones. Qué buenísimos te quedaron!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Mary!! Son bien sencillos de hacer y el resultado es muy bueno, los repetiré seguro!! ;)

      Besitos!!

      Elimina

Espero que t'hagi agradat!

I si em vols deixar un comentari, fer-me qualsevol pregunta, suggerència... Endavant, no et tallis i digues la teva! M'agradarà molt llegir-ho i et respondré quan pugui ;)

Moltes gràcies i espero tornar-te a veure per aquí ben aviat!



Espero que te haya gustado!

Y si me quieres dejar un comentario, hacerme cualquier pregunta, sugerencia... Adelante, no te cortes! Me gustará mucho leerlo y te responderé cuando pueda :)

Muchas gracias y espero volver a verte por aquí muy pronto!